מטה השכר

מערכת מקוונת למילוי טופס 101

טופס 101 זה מקוון אליך

לאור העובדה שמדובר בשנה הראשונה בה נדרשים כלל עובדי המדינה להגיש טופס 101, סיכם אגף החשב הכללי עם רשות המיסים כי לפנים משורת הדין תינתן הזדמנות נוספת לעובדים שטרם מילאו את הטופס, להגיש את הטופס עד ליום 8.5.2014. עובד שלא יגיש את הטופס עד התאריך האמור, ינוכה משכרו מס בשיעור מירבי רטרואקטיבית מינואר 2014.

בהתאם לשינויים שחלו בתקנה 2 (ה) תקנות המשכורת (ניכוי ממשכורת ומשכר עבודה), תשנ"ג 1993 לתקנות מס הכנסה, החל משנת 2014 ואילך כל עובד במדינת ישראל נדרש למלא טופס 101 מידי שנה. בכדי להקל עליך ולהימנע ממצב בו תידרש/י למלא את הטופס באופן ידני ולהעבירו ליחידת השכר, פותחה מערכת אינטרנטית, המאפשרת לך למלא טופס זה באופן מקוון באמצעות אתר אינטרנט ייעודי. ניתן למלא את הטופס מכל מחשב בעל חיבור לרשת האינטרנט (ללא צורך בכרטיס עובד). בסיום התהליך יועבר הטופס בצורה מקוונת למעסיק.

חובת מילוי הטופס חלה על כל עובד מדינה, עד ל-8 למאי 2014 .
על פי הנחיית רשות המיסים, עובד שלא יגיש טופס עד למועד האחרון ינוכה משכרו שיעור המס המרבי.

כניסה למערכת המקוונת

סרטון הדרכה על כניסה למערכת סרטון הדרכה על חלקים א-ז בטופס
סרטון הדרכה על חלק ח בטופס סרטון הדרכה על חלקים ט-י בטופס

הוראות בסיסיות לשימוש במערכת

  1. בעמוד הכניסה למערכת יש להזין את הנתונים הבאים:
    משרד: בשדה זה יש להזין את מספר המשרד בו הנך מועסק/ת כפי שמופיע בחלקו הימני העליון של תלוש השכר, בנתונים האישיים.
    תעודת זהות: בשדה זה יש להזין מספר תעודת זהות, כולל ספרת ביקורת (9 ספרות).
    סיסמא: בשדה זה יש להזין את קוד הזיהוי כפי שמופיע בתחתית גב תלוש השכר העדכני ביותר.
  2. בכניסה הראשונית בלבד, תידרש/י להזין פרטי התקשרות וכן פרטים לשחזור סיסמא.
  3. בחלקו העליון בעמוד הראשי של המערכת, יש ללחוץ על לשונית "טופס 101 " ולאחר מכן "מילוי טופס 101 ".
  4. לצורך מילוי טופס חדש יש ללחוץ על הכפתור "הוספה".
    יש לציין כי לאחר שליחת הטופס לא ניתן יהיה לבצע שינויים בטופס, על כן, בכל פעם שיחולו שינויים בפרטים האישיים הרלוונטיים למילוי הטופס-תידרש/י למלא טופס חדש.
  5. יש לפתוח את קובץ ה- PDF ע"י לחיצה על הכפתור "לחץ לעדכון" .
    בכדי להקל עליך במילוי הטופס הוזנו נתוניך האישיים ממערכת השכר בשדות הרלוונטיים, עליך לוודא כי נתונים אלו מעודכנים.
  6. שים לב, כי קיימים שדות חובה המסומנים בעיגול אדום עליהם הנך נדרש להצהיר בכל פעם שתמלא את הטופס
  7. במידה והנך מעוניין/ת להשלים את מילוי הטופס במועד מאוחר יותר, ניתן ללחוץ על כפתור "שמירה כטיוטה".
    לאורך הטופס תמצא/י סמל אטב. במידה והצהרת על זכאות בסעיף שלצדו נמצא סמל זה, עליך לצרף מסמך המאשר את הזכאות הרלוונטית (תידרש/י לשמור ברשותך את מסמך המקור).
  8. חובה לצרף לטופס סריקה של תעודת הזהות כולל ספח, במידה ואין ברשותך סורק ניתן לסרוק באמצעות
    מצלמת מכשיר סלולארי ישירות לדוא"ל, לשמור במחשב ולצרף לטופס.
  9. עם סיום מילוי הטופס תידרש/י לחתום "בחלק י' - הצהרה" ולהזין בשנית את הסיסמא העדכנית עמה נכנסת למערכת.
  10. לסיום התהליך ושליחה למעסיק יש ללחוץ על הכפתור "שליחת הטופס" .
  11. לאחר שליחת הטופס, הטופס ייבדק על ידי המעסיק אשר יידרש לאשר את הטופס וכן את המסמכים שצורפו, במידה וקיימת בעיה יוחזר הטופס להשלמת נתונים לעובד. לאורך התהליך תקבל/י דוא"ל על סטטוס הטופס.